Bad day..

Idag har inte varit min härligaste dag inte.. fy puttsan.. idag är jag griiinig.. Och det beror på många saker.. e dundersur idag.. lättretlig..  

började redan halv 3 inatt.. då min farmor ringer, och ger mig en hjärtattack typ..inte varje dag ens farmor ringer mitt i natten.. Men efter att jag vaknat till lite så hajade jag till vad det handlade om.. Det kraftiga regnet hade trängt in i farmors källare, och fyllt upp på golvet.. det var vatten över anklarna (knölarna på foten) och vi satte på oss gummistövlar och började ösa bäst vi kunde.. Jag fick uppdraget att ringa SOS av min pappa.. först förstod jag inte varför, men sedan fick jag klart för mig att vi behövde få tag på brandkåren som hade pumpar som kunde pumpa ut vattnet ur källaren.. sagt och gjort.. jag ringde och fick prata.. killen på sos frågade hur mycket vatten det hade kommit in.. HMMMMM.. jag stod som ett frågetecken och jag tror att han kunde se mig genom luren ungefär.. så tillslut efter många hmmm så fick ja fram att de va upp på smalbenen.. så han fixade dit brandkåren.. 6 härliga göbbar kom till vår räddning, elle farmors källares räddning.. Och jag sprang fram och tillbaka med saker som hon hade därnere, och det var inte lite grejjer vi pratar om.. var hemma 5 imorse.. mycket härligt.. la mig, o försökte somna.. det gick inte.. segt.. Tänkte att då kunde jag lika gärna vara vaken fram till 9 då min lille lovely skulle ringa.. Så ja la mig o kolla på tv. .till min förtjusning så vart det OC på tv.. o det somnade jag gott till tillslut.. när uret slog 9 så fick jag telefonsamtal.. bubben.. stackarn, jag måste låtit som en zombie och han bestämde sig för att ringa mig senare.. men eftersom han är ute på sjön ungefär då när jag är vaken så är det enda gången vi kan prata i telefonen då vid 9.. men jag somnade snabbt om, och vaknade vid 11.. skulle klippa mig kvart över 12 så jag fick upp o duscha o äta o så.. sen så ringde lovely igen, och det var lite bättre att prata då.. nåjaaa..
sen åkte jag upp o skulle klippa mig.. Hon beskrev hur hon tyckte jag skulle ha, och jag orkade inte dividera så jag lät henne göra det.. jag blev inte nöjd med luggen, men som alltid när ja har klippt mig så är det alltid fel.. så jag hoppas att de växer ganska fort så ja kan göra som jag vill typ..

Efter klippningen så fick jag hem till farmor igen och hjälpa folket med diverse saker.. det blev en tur till tippen med saker som blivit förstörda.. stackars söta farmor.. efter tippen så blev det fika och sedan fixade vi lite till.. sen kunde äntligen jag o pappa åka hem.. La mig o tänkte att nu skulle ja äntligen få sova, men icke.. skulle ta fram en grej som skulle vara till en sak som Fredric ska få när han kommer hem.. :) sen så ringde telefonen.. och eftersom jag var på mitt inte godaste humör så vart det liiiteliiiite som fick mig ur balans..

Jag blir nog grinig när jag inte får sova som jag behöver.. puuh.. har vart en väldigt intensiv vecka detta..+ förra helgen.. men men.. ska bli så otroligt skönt när Fredric kommer hem, för då ska jag få vara med honom och det längtar jag otroligt mycket till för jag behöver nog lite space som det känns nu.. behöver lite lugn o ro o komma bort.. Och vad passar inte bättre än en stor o härlig Fredric?? :D

Jag längtar ihjäl mig.. vill verkligen inte vara ensam längre.. kom heeeeem!! 7 dagar kvar tills han lämnar hongkong.. så jag står nog ut dessa 7 dagar som kvarstår.. har en del att jobba innan han hinner komma hem.. :) Sen är jag ledig den helgen som kommer, och då ska jag nog inte gå utanför det gula husets dörr i bränna..

Jag skiter ganska blankt i allt annat faktiskt.. Vad folk säger elle vad folk gör och inte gör..

Har suttit o kollat på min faders kort som han  tagit.. talang har han.. :P blev väldigt imponerad av hans verk faktiskt..  :) e ju inte så att jag kollar på allt han har gjort, förrän idag faktiskt.. riktigt snygga grejjer.. :)



snart honey.. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback