Kanalyran..Regn?

Yes.. då har vi kommit så långt på året att vi har nåt Melleruds kanske största engagemang som inträffar två dagar i Juni-Juli varje år sen 1969 skulle jag tro det var.. Så det är en långt gången tradition.. Denna helg brukar vara väääldigt rolig med massa aktiviteter, grillning, fest.. Hela Mellerud i alla åldrar är ute och firar Melleruds kanalyra.. på dagen är det mycket för dom små, och på kvällen är det öltält med uppträdanden för dom lite äldre..  men Idag har dom lovat regn.. + att jag jobbar 07:00-21:00 imorgon.. vilket inte är så härligt att gå upp 6 på morran dan efter.. hihi.. :) inte nog med det så ska man jobba 08:00 på söndag också.. så det får bli en ganska så stillsam helg för mig.. men bara "ganska" sa jag.. :P

nåjaa.. det ska nog bli bra ikväll också.. har lite klädesnojja bara.. fy.. köpte ny klänning igår.. men vill jag ha den idag eller imorgon? det är en svår fråga.. :P det återstår o se sen..

yees yees.. har även fått för mig att jag ska köpa firrar till mitt akvarium.. Så jag skulle ut o leta stenar idag, men neeej det fick jag inte.. Fredric ville också vara med o inreda akvariet.. så vi ska köpa fiskar o inreda det ihopa.. mysigt.. :) hihi..
 
Det börjar skrämma mig lite.. det är bara 12 dagar kvar.. vad är det som skräms mest? att jag faktiskt kommer vara "bunden" och ha pojkvän framöver.. vem vet hur länge? Efter en fråga som jag fick av en kompis så började jag fundera.. inte dumma funderingar.. men typ djupa.. :) Hon sa: tänk om det är den här killen du kommer gifta dig med, skaffa barn mm med, skrämmer det inte dig att din framtid kanske redan är bestämd? 
där stod jag som ett frågetecken o visste inte alls vad ja skulle svara.. för så långt hade jag inte tänkt, eller visserligen så har man ju tänkt på framtiden.. men när man fick den frågan så var man svarslös..

nåjaa.. jag ser bara på nutiden, och lite framtiden men det är ju inget som jag ska fördjupa mig i, utan det får komma och gå som det gör.. det går ju inte ändra på ödet.. som jag tror skarpt på.. :)

njaa.. nu ska jag hoppa ner i badkaret o götta mig i värmen.. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback