4 dagar..

4 dagar har gått.. känner mig ensammast i världen just nu.. uuuhii.. inte nog med det så har jag legat sjuk i tre dagar.. missat två dagars jobb även.. fy pyttsan..
Fredric..

nåjaaa.. Blir lite gladare när jag fick veta att jag får komma o hälsa på när jag vill.. Italien.. wihooo! :)
så en resa planeras nu.. åker typ 15e december, o hem 23e december.. som det verkar.. :) så det blir julklappsshopping där isåfall.. ska även försöka hitta mig en nyårsblåsa.. :) hihi..
men ska inte ta något förgivet förräns biljetterna är beställda.. på tal om biljetter.. va inne nu o kika på ryanair, på deras flygbiljetter.. och jag blev CHOCKAD.. minst sagt.. att flyga tur o retur till italien kostade knappt 500 spänn.. o sen så behöver jag inte betala boende eller något.. e ju värsta billigt liksom.. Känns riktigt bra.. då behöver man ju inte ha ångest för att det blir jäääätte dyrt mitt i den dyra månaden december..

:)

Annars då.. jooo.. jag har fått jobb på julafton och juldagen.. visst, vissa tycker nog det är förjävligt.. men inte jag.. jag mena, de e ju dubbla lönen eftersom det är storhelg, så tjänar ju asgött med pengar.. sen så är det ju så att jag jobbar ju inte i en fabrik eller så.. Jag jobbar ju på ett ålderdomshem, vilket kan vara värsta stället enligt vissa, men inte för min del.. man lär sig att jobba med det, det blir som en vana.. och visst känns det bra när man ser ett stort och varmt leende på en gammal människa när man har gjort något bra? :) jooo.. o på julafton är det suuuupermysigt där även..

jobbar bara på morgonen båda dagarna, så jag missar ju inget heller... är ju ingen i min familj som är uppe o firar julen klockan 6 på morran liksom.. nee..så det är perfekt..!!
O att kunna vara med och ge dessa gamla människor en fin och mysig julafton gör att man känner sig god, och man blir så glad när dom visar sin uppskattning.. jag vill verkligen vara med och göra deras dag mysig.. :)
börjar klockan 6 med att personalen har en mysig julaftonsmorgon med mat och tända ljus.. tänk att sitta där och äta smörgåsar med julskinka och glögg mm, tända ljus och kolsvart ute.. förhoppningsvis snö utanför också..
MYYYSIGT..

jooo, och Fredric kommer hem till jul också.. förhoppningsvis så åker han hem samtidigt som mig isåfall.. :)

wihooooooO!!!! :D

blir lite gladare nu faktiskt.. :)

innebandyn går de inte så strålande med.. haha.. förlorade ganska stort dom två sista matcherna.. joooovars.. men men.. det är så det kan gå.. saknar billingsfors.. kämparglöden, sammanhållningen, tränarna, spelarna.. mmm.... Man vet inte hur bra man har det, förrän man inte har det längre..


nu börjar snart fotbollen.. heeeja sverige!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback