I give, you take..

Hittar massa bra musik.. :)
 
precis hemkommen från fotbollen.. va 8 pers på träningen, varav 2 av dom var målvakter.. tråkigt när det är så få.. Men så har det nog nästan varit jämt när det gäller tjejsport.. periodvis så är man många, o ibland bara nåra få.. Fast visst, jag kanske inte heller har varit nån stjärna på att träna faktiskt.. men nu ska ja försöka att vara där varje träning.. äntligen börjar skorna funka också.. så jag slipper gå med skitömma fötter i en vecka efter en träning.. :) Ja, va säger man..

Torsdag går mot sitt slut, o imorgon så äre jobb som gäller igen.. 07:00-13:30.. sen ska jag ner till sko-rean i stan.. skooo-älskare som jag är.. :) men några till skadar inte.. inte mig iaf..;) ahaha.. pappa e la inte så glad att hela tvättstugan är full med skor.. så några par får stå ut i förrådet..:) hihi.. o där ute har jag gott om plats också.. ;) så nu hoppas jag att jag hittar dom klockrena skorna som jag verkligen letar efter.. kanske ett par fina till midsommar skulle sitta fint.. jag ser liksom framför mig hur dom ska se ut också... :) de blir nog bra de..

match på söndag.. kulkul.. hemmamatch.. vet inte vilka vi möter, har inte koll på sådant.. men jaa,det blir en överraskning.. :) vann ju sist match iaf.. med 2-1..så nu är vi i DM-final, mot rölanda.. hehe.. jag fick göra ett mål också, grymt skoj :)

annars så blir det en sväng på kalas, whiteparty.. hos erika o amanda.. blir bara en kik.. e inte peppad för fest, o sen nu när det är match dan efter, då blire inte kalas inte.. nyktert ska de vara.. :)

Annars så går jag på sommarvikariatet på jobbet på måndag.. skönt med ett bestämt schema.. slippa bli väckt på mornarna.. inte roligt att vara timanställd! men som sagt, nu kommer det bli mycket lättare igen.. har fått ett ritkigt bra schema faktiskt.. jobbar första perioden 75% O 100% andra perioden.. så tjänar pengar då :) bra med klirr i flytt-kassan.. ;) ledig dom helgerna som jag vill osv.. goodiegoodie..

o så ska jag ta mig en sväng ner till götet på måndag också.. hämta bubbeen från jobbet.. så då ska vi kolla efter kläder till midsommar.. :D mysigt o kul... inte bestämt mig ännu hur min midsommar kommer se ut.. men som det känns nu med tanke på pengar, tid o allt, så blire nog götet me loovely.. har bubben min hemma i en vecka igen.. sköööönt.. sen åker han iväg en vecka till på sjön, men seeeen.. 3 veckor ledigt.. gott att ha honom i närheten :) jag jobbar ju för det mesta.. de e också en bra grej.. jobbet gör så att tiden går fortare också..Jobbigt att jag har planterat en massa blommor hos F, o dom vattnar inte sig själva när ingen är där, så jag får åka upp o vattna.. de blir lite segt.. o så har jag gått o väntat på att de ska regna, men gör det de? neeee.. bannimej inte.. men sen när jag väl åkte upp igår för att vattna så började det spöregna när jag typ var framme i bränna.. roooligt.. åkte upp en sväng efter träningen idag också.. o mina buskar har börjat visa tecken på blommor.. Jättefina röda blommor, brinnande kärlek heter busken,  eller studentlilja.. :) jaa, dom kommer bli fina.. solrosorna, ringblommorna, tagetes, aster och krassen växer som dom ska.. roligt de..

ska plantera lite gräslök, persilja o dill i en sööt låda.. lite sen e jag.. men jag måste ju ta mig tid o göra det ordentligt.. :)

sen blire rensning i lannet.. de lär ta tid.. puuh.. så ska jag försöka skynda mig o så lite där också.. jag har fått gröna fingrar.. ;) har även beställt en bok- hur man binder buketter och gör blomster-arrangemang.. mycket intressant!! :D
Har alltid haft ett gott öga för växter o så, tycker det är kul.. hmm, skulle kanske gått florist.. men det är sånt man kommer på nu efter.. fasen, de e ett svårt val att göra, då när man går i 9an.. därför ´valde jag SP.. för jag hade inte en aning om vilken speciell inriktining jag ville gå.. o se hur de går för mig nu... behöva läsa 3,5 år till.. ;) hehe..

nee.. nu ska jag sluta skriva.. dags att nana.. :) 

nattinatt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback