Back in town..

Ja, nu var man tillbaka till storstan igen.. Karlstad.. ska tillbringa måndag tisdag onsdag torsdag och fredag här.. gaah.. många dagar.. jag som hade blivit bekväm och vant mig med bara måndag-onsdag nu.. ajaa.. jag ska nog överleva detta också.. Kommer ju ha en del saker att göra denna veckan är en sak som är väldigt säker.. får börja grunna lite på min fördjupning nu också.. mm..

tåget idag var föresenat.. såå segt.. hann inte handla eller nåt, så man får taga vad man haver nu här typ.. som tur o väl så hade jag bröd infruset, det är ju bra iaf! så det får bli en shoppingrunda till kronoparkens konsum imorgon minsann.. ska laga mat så jag kan ha med mig en liten matlåda nu varje dag.. blir oerhört dyrt att äta i skolans matsal varje dag.. 45 kr/måltid.. hmm.. det blir.. mycket pengar när man ätit där några ggr.. men ja.. inte lätt att laga mat när man inte har så mycket hemma.. är lite svårt att göra köttfärssås på bara frusen köttfärs och inget mer typ :) kan ju blanda i lite glass också, hahahha!! för det funka ju på gröten iaf ;)

SÖNDAGSÅNGEST!! blääää.. bara att vänja sig.. puuuh..

har iaf inhandlat mig en sladd så jag kan lyssna på musik från datorn till mina (inte gigantiska) högtalare som hör till cdn, och jag är mäkta stolt att jag fixade det med en gång..  Och fick det att funka.. så nu sitter jag och njuter med bra musik och bättre ljud än från datans högtalare :) 

uuh, när jag o K åkte ifrån Ed idag kom vi precis fram till ett ställe där det precis hade hänt en olycka.. en bil låg upp och ner i diket, och en pojke låg slängd en bit ifrån bilen.. det gick kalla kårar genom hela kroppen, och jag ville att vi skulle stanna och se om vi kunde hjälpa.. men antagligen så skulle jag inte vara till någon vidare hjälp där, för de var redan flera där och hjälpte till, och ambulansen mötte vi direkt också.. så.. men usch, när man ser sådant så får det en verkligen att tänka på att det kan hända när som helst och vem som helst.. hemskt! jag hoppas verkligen att det inte var så allvarligt iaf!! Usch!!

nu väntar jag i vanlig ordning på mitt nattinatt-samtal.. det har blivit en rutin nu.. ingen sömn innan samtalet :)
men på fredag kommer jag ju hem igen.. jag ser fram emot fredagen, och tar dagarna som dom kommer fram till dess :)
<3



min vecka (för er som är intresserade, eller inte)
Måndag: Föreläsning- missbrukarhem, föreläsning- sekretess, teater
Tisdag: samhällskunskap, delutvärdering, föreläsning- anmälningsskyldighet
onsdag:handledning, föreläsning-barnmisshandel
torsdag: samhällskunskap, förberedelse för seminare-fallet
fredag: redovisning seminarie-fallet, HEM :) , bio
lördag: trollhättan, köpa skrivare, myspysaa!
söndag: Match i skoghall, tillbaka till Karlstad

måndag: film, samhällskunskap
tisdag: religiös pluralism, studievägledning, HEM :)
VFU: 1/10-10/10 :)

Hoppas mammsingen kan komma upp på måndagen iaf!! :D


dags att borsta tänderna!

nattinatt vänner!


///carro!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback