baka baka liten bulle..

jaaopp.. bakar :D fick inspiration från Kattas sida, där hon hade lagt ut bild på bär-semla.. fasen, den som kom på de va gött smart.. själv så hatar jag mandelmassa.. uuuuh.. de går bra i semletårta.. men inte i bara en semla.. nåjaa.. så jag hakade direkt på, åkte och handla jäst o mjölk.. så satte jag igång.. nu sitter jag och väntar på att degen ska jäsa.. de e la de tråkigaste som finns att vänta. helst ska allt göras med en gång enligt mig =) så.. man gör vanliga släta bullar, o sen så gör man typ som semlor, gröper ett hål i mitten, sedan tar man blåbär eller hallon, vilket man nu föredrar o mosar ihop med florsocker och klickar i hålet.. sen så tar man grädden och blandar med lite sånt göör också.. sen på med locket.. jag gör dubbla sats, alltså ca 40 st ;) men man kan ju utan problem frysa in släta bullar, och man behöver ju inte göra semlor av alla, de e skitgött med släta bullar också.. farmor brukar göra såna nämligen =) dom gillar ja.. så när man ändå håller på så kan man ju göra dubbla satsen.. nåjaa.. =) 


jaa.. o polisen har tagit mördaren, shit,. känns konstigt att använda det ordet på någon :S dom tog honom iaf vid lunchtid, ute i Mellerud.. gött att han är inlåst!! uuusch!! hur kan man bara åka och skuta någon till döds??? har man ingen uppfattning, samvete, eller känslor? o sen måste man ju veta att man kommer åka i fängelset.. kan hat verkligen driva en till att döda en annan människa??? =S helt sjukt!!!


Annars längtar jag som en tok tills helgen!!!!! då äntligen ska jag få träffa älskling!! inte träffat honom sen förra lördagen :S  så detta har jag väntat på heeeela veckan!!! =) I love hiim!!

o imorgon blir det nätligen gymmet igen!!! ;) har haft en vilodag idag, då jag tränat 3 dagar i rad redan.. så vilat idag, elle ja, jag var ute och promenera.. =) men imorgon blir det gym och solning förhoppningsvis.. sen ska jag grejja klart med allt inför lördag.. =) handla och sådant!! =) wiiiieee..

Hade bra, nu får jag återgå till bakningen =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback